نظرسنجی ها

نظر سنجی ، سوال و درخواست ، ترفند ، لینک کانال تلگرام ، دانلود رایگان ، اخبار جدید ، مطلب جدید

نظر سنجی ، سوال و درخواست ، ترفند ، لینک کانال تلگرام ، دانلود رایگان ، اخبار جدید ، مطلب جدید

نظر سنجی ، سوال و درخواست ، ترفند ، لینک کانال تلگرام ، دانلود رایگان ، اخبار جدید ، مطلب جدید

تاثیر خواب بر افزایش قد

یکی از عناصر مهم برای سلامتی بدن و همچنین موثر در افزایش قد داشتن خواب به اندازه و کافی است.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که نوجوانان با خواب کافی به اندازه هشت تا یازده ساعت در روز به خوبی می‌توانند در امر افزایش قد خود موثر واقع شوند.

بدن انسان در مواقعی که خواب است بافت های آسیب دیده بدن را ترمیم می‌کند و این امر باعث تولید مواد مغذی در بدن می‌شود که بسیار برای افزایش قد فرد موثر است.

افزایش قد در خواب
افزایش قد در خواب

همچنین زمان که شما خواب هستید و بدنتان در آرامش به سر می‌برد غده هیپوفیز که ترشح کننده هورمون رشد است تشویق می‌شود تا هورمون رشد را تولید و ترشح کند و این هورمون رشد است که بر روی صفحات رشد قرار می‌گیرد و بر روی آن ها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا اندازه قد شما افزایش پیدا کند.

پس داشتن خواب کافی و منظم برا ی نوجوانان در حال رشد بسیار ضروری است و به راحتی می‌تواند بر روی افزایش قد آن ها تاثیر مثبت و منفی بگذارد پس خواب خود را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

داشتن یک محیط مناسب و آرام برای خواب شما بسیار ضروری است پس سعی کنید تا همچیم محیطی را برای خود فراهم کنید و همچنین سعی کنید که قبل از خواب خود از خوردن نوشیدنی های انرژی زا و یا کافئین دار پرهیز کنید چرا که به خواب شما ضربه می‌زنند و همچنین برای افزایش قد شما مضر هستند.

سعی کنید بعد از کار های روزمزه خود به خواب فرو بروید چرا که خسته هستید به  راحتی می‌توانید به خوابی عمیق فرو بروید و رد این حالت است که غده هیپوفیز دست به کار می‌شود و هورمون رشد را ترشح می‌کند تا در افزایش قد شما موثر واقع شود.

داشتن تغذیه مناسب برای افزایش قد

داشتن تغذیه مناسب و یک رژیم غذایی مناسب برای فرد از زمانی که متولد می‌شود تا زمانی که به دهه دوم از زندگی خود می‌رسد و صفحات رشدش بسته می‌شود می‌تواند به صورت تضمینی بر روی رشد و افزایش قد وی تاثیر مثبت بگذارد پس انتخاب یک رژیم غذایی خوب برای یک فرد بسیار ضروری است چرا که پای سلامت و تناسب اندام و همچنین افزایش قد وی در میان است پس باید توجه بسیاری به نوع و موادی که در تغذیه‌ی شما وجود دارد بکنید.

تاثیر تغذیه در افزایش قد
تاثیر تغذیه در افزایش قد

شما حتی با تغذیه مناسب در سنین نوجوانی و کودکی می‌توانید از اندازه پتانسیل قد خود نیز بالاتر روید و قد بلندتری نسبت به پتانسیل قدی خود داشته باشید.

شما برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید به رژیم غذایی ایی روی بیاورید که تمام مواد مورد نیاز بدن شما را در خود داشته باشد موادی مانند پرتویین ها، کلسیم ها و ویتامین ها مانند ویتامین دی بسیار برای رشد و افزایش قد شما موثر اند برای همین مصرف مواد غذایی ایی که این مواد را در خود داشته باشد باید در اولویت شما قرار بگیرد.

برای همین پیشنهاد میکتنم به دنبال راه های افزایش دادن قد باشید و این مقاله ها را کامل بخونید

منبع: ویرگول

  • ۹۸/۰۸/۱۰
  • حسین نیکزاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی